Новини відділу


19 червня 2014 року в залі засідань Переяслав-Хмельницької міської ради відбулися збори підприємців критого ринку «Альта» для обрання кандидата на посаду директора КП «Переяслав-Хмельницький міський ринок». Участь у виборах директора взяло троє переяславців – Микола Швиденко, Сергій Шаменко та Олександр Опінко, які коротко розповіли своє бачення розвитку ринку в майбутньому. Заслухавши всіх кандидатів, суб’єкти господарювання здійснили таємне голосування. За результатами підрахунку голосів:

-         за кандидата Опінка О.І. – 24 голоси;

-         за кандидата Шаменка С.М. – 3 голоси;

-         за кандидата Швиденка М.А. – 23 голоси.

Міський голова підтримав волевиявлення підприємців та привітав новообраного керівника комунального підприємства.



17 червня 2014 року працівниками виконавчого комітету міської ради спільно з представниками  Переяслав-Хмельницького МВ ГУ МВС України в Київській області та КП «Переяслав-Хмельницьке ВУКГ» на виконання п.2 рішення виконавчого комітету Переяслав-Хмельницької міської ради  №191-11 від 27.05.2014 було проведено заходи щодо припинення здійснення незаконної підприємницької діяльності з самовільно встановлених металевих контейнерів по вул. Героїв Дніпра (навпроти кафе «Білий Лотос») та по вул. Новокиївське шосе (поруч КНС-1) шляхом блокування (заварювання) воріт.

Виконавчий комітет Переяслав-Хмельницької міської ради нагадує, що механізм розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності здійснюється відповідно до «Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Переяслава-Хмельницького», затвердженого рішенням Переяслав-Хмельницької міської ради № 06-25-VI від 31.05.2012.

 

ОБОВ'ЯЗКОВЕ ВСТАНОВЛЕННЯ POS-терміналів в ЗАКЛАДАХ ТОРГІВЛІ, ПОСЛУГ та РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

   Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29.09.2010 № 878, суб'єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері продажу товарів, ресторанного господарства та послуг у населених пунктах з чисельністю населення від 25 до 100 тис. осіб, і які, відповідно до закону, використовують реєстратори розрахункових операцій, до 31 грудня 2011 року повинні здійснити перехід на обов'язкове приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги).
   Дана послуга називається еквайрингом (оплата товарів та послуг через POS-термінали з використанням платіжних карт) і надається банком торгово-сервісному підприємству для можливості приймати від споживачів пластикові платіжні картки у якості засобу сплати за свої товари та послуги.
   Кількість таких терміналів повинна становити не менш ніж 50% кількості реєстраторів розрахункових операцій.
   Звільняються від переходу на дану послугу заклади громадського харчування закритого типу, які обслуговують певний контингент споживачів, а також підприємства торгівлі з торговельною площею до 20 кв.м (окрім автозаправних станцій).
   Еквайринг - це взаємовигідний бізнес як для банку, так і для підприємства. Банк отримує можливість розширити спектр своїх послуг, отримати додатковий дохід, надати своїм клієнтам можливість користуватись картками в торгово-сервісній мережі. А підприємство в свою чергу також отримує певні вигоди:

  • розширення клієнтської бази за рахунок залучення утримувачів банківських платіжних карток;
  • збільшення торгового обороту (ті, хто користується картками не обмежені кількістю готівки і тому легше зважуються на незаплановані покупки);
  • забезпечення більшої безпеки розрахунків;
  • розширення спектру варіантів оплати за товари та послуги;
  • зменшення витрат на інкасацію готівкових коштів.

  За більш детальною інформацією та умовами надання послуги еквайрингу звертайтеся до місцевих відділень банків, перелік яких можна знайти в розділі Бізнес.

Слід зазначити, що невиконання вимог даної Постанови являється грубим порушенням, за що Адміністративним кодексом України передбачено накладання штрафу на субєктів господарювання від 17 до 170 грн.

 

   ЗАХИСТ АВТОРСЬКОГО ПРАВА ТА СУМІЖНИХ ПРАВ

    За період існування незалежної України була створена досить широка законодавча база у сфері регулювання відносин з використання об’єктів інтелектуальної власності, але механізм захисту авторських та суміжних прав не завжди спрацьовує. У цьому випадку чи не єдиним ефективним методом боротьби із порушниками залишається захист прав у судовому порядку. Проте більшість авторів не користується цією можливістю з певних причин: недосвідченість авторів, витрати, пов'язані із судовим процесом, збір доказів порушення прав, несконалість судової системи.

   Законом України "Про авторське право і суміжні права" передбачено випадки, що дають підстави для судового захисту авторського права та суміжних прав:
1) відтворення, розповсюдження та інше використання, а також ввезення в Україну примірників творів, фонограм, програм мовлення без дозволу авторів та осіб, які мають суміжні права;
2) виготовлення і розповсюдження з порушенням авторського права та суміжних прав (контрафактних творів) примірників творів, фонограм;
3) ввезення на територію України примірників творів і фонограм, що охороняються на території України, із держави, в якій ці твори і фонограми не охоронялися або перестали охоронятися.
  Отже, за вказані дії особи, які мають авторське право та суміжні права, можуть вимагати від порушника відшкодування збитків, завданих ним у результаті порушення авторського права та суміжних прав, включаючи упущену вигоду, вилучення та спрямування на їх користь прибутків порушника, одержаних ним у результаті порушення авторського права та суміжних прав, замість відшкодування збитків; також порушник авторського права та суміжних прав зобов'язаний відшкодувати особам, які мають авторське право та суміжні права, моральну шкоду.
    Окрім відшкодування збитків, стягнення прибутків, суд, арбітражний суд за порушення авторського права або суміжних прав стягує штраф у розмірі 10 відсотків від суми, присудженої судом на користь позивача.
    Реалізацію державної політики в сфері інтелектуальної власності забезпечує Державний департамент інтелектуальної власності, який є урядовим органом державного управління, що діє у складі Міністерства освіти і науки та йому підпорядковується. Департамент має право: здійснювати контроль, проводити перевірки та інспекції з питань, що належать до його компетенції; залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції; одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, академій наук, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань; проводити в установленому порядку конференції, семінари, наради з питань, що належать до його компетенції; здійснювати інші повноваження згідно із законодавством України.
    Кабінетом Міністрів України затверджено розмір, порядок, умови виплати та мінімальні ставки винагороди (роялті) за комерційне використання  об'єктів авторського права і суміжних прав:
Постанова КМУ № 71 від 18.01.2003 "Про затвердження розміру, порядку та умов виплати винагороди (роялті) за комерційне використання опублікованих з комерційною метою фонограм, відеограм, їх примірників та зафіксованих у них виконань"
Постанова КМУ № 72 від 18.01.2003 "Про затвердження мінімальних ставок (роялті) за використання об'єктів авторського права і суміжних прав"