Застраховавним особам


_______________________________________________________________________________________

ВЕБ-портал Пенсійного фонду.
Технології завтрашнього дня вже тут!

Пенсійний фонд запустив інтернет-проект, який вже давно і успішно використовується в західних державах.
Мова йде про запуск ВЕБ-порталу Пенсійного фонду України, де можна отримати багато корисної і потрібної інформації для приватного підприємця-фіз.особи, юридичної особи та навіть пенсіонера.
З 1 жовтня 2012 року Пенсійний фонд України запустив для використання веб-портал електронних послуг, його адреса http://portal.pfu.gov.ua.
Веб-портал надає такі послуги:
- Страхувальники (роботодавці), які зареєструються на веб-порталі, зможуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків з Пенсійним фондом, контролювати надходження коштів та звітів до Пенсійного фонду, бачити, чи не виникла заборгованість по сплаті.
- Застрахована особа (працівник), зареєструвавшись на порталі, може отримувати щомісяця на свою електронну скриньку дані з системи персоніфікованого обліку. В них буде вказано, які працедавці подавали звіт по цій особі, які суми зарплати були нараховані працівнику, які суми внеску перераховані з цієї зарплати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати. Також буде вказано спецстаж (при його наявності). Це дасть можливість контролювати свого роботодавця.
- Пенсіонери матимуть змогу отримати дані з власної пенсійної справи. В цих даних буде вказано вид та суму призначеної пенсії – з урахуванням всіх надбавок, підвищень, грошових допомог, індексацій та інших доплат.
Такий спосіб отримання інформації безумовно є зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду чи телефонний дзвінок (адже по телефону вам ніхто не надасть конфіденційну інформацію).
Наскільки захищена буде інформація?
Щоб сторонні люди не змогли скористатися вашим даними, інформація буде знеособленою, по якій неможливо буде ідентифікувати особу. Виписки надходитимуть без зазначення прізвища, імені та по-батькові, без ідентифікаційного коду чи даних паспорта.
Тобто ви знатимете, що це таке і для чого. Якщо ж якимось чином дані попадуть у сторонні руки, вони нічого не зможуть ідентифікувати.
Також інформація надходитиме у такому вигляді, що її неможливо буде скопіювати чи роздрукувати. Це теж робиться з метою захисту даних.
Які ще послуги чи інформацію можна отримати на веб-порталі ПФУ?
На порталі розміщено великий об’єм різної інформації:
• тексти різних законодавчих актів у сфері пенсійного забезпечення та сплати єдиного соціального внеску;
• графіки прийому громадян керівництвом Пенсійного фонду – і центральним, і районного рівня;
• адреси і телефони управлінь Пенсійного фонду;
• зразки заяв, бланків та інших документів, які можна буде роздрукувати, заповнити дома і вже заповненими принести до управління Пенсійного фонду.
Також є цікавими такі можливості:
• подати запит для підготовки різних довідок у паперовому вигляді, що видаються Пенсійним фондом, і потім лише з’явитись для отримання готової довідки – вас буде повідомлено про час і місце, куди вам треба буде прийти;
• записатись на прийом до керівництва чи відповідальної особи, і отримати відповідь, в якій буде вказано, місце, дата та час, в який вас прийме потрібна особа (тобто має відпасти поняття “стояти в чергах до кабінету”);
• відправити скаргу до управління, на яку обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і знаходиться на контролі.
Як скористатись цими благами цивілізації та Інтернету?
Потрібно прийти до управління Пенсійного фонду, заповнити відповідну заяву (її теж можна роздрукувати з веб-порталу, заповнити дома і принести готову до ПФУ), маючи при собі паспорт та ідентифікаційний код.
Для реєстрації юридичних осіб потрібно мати документ, що посвідчує належність до цієї організації.
Вам видадуть розписку про отримання заяви, а також реєстраційний код.
Зайшовши на веб-портал, ви вводите цей код, вибираєте собі логін та пароль, вказуєте адресу електронної скриньки, на яку приходитимуть відповіді від Пенсійного фонду.
На вказану вами електронну скриньку прийде лист – підтвердження реєстрації. після підтвердження реєстрації вас повідомлять про реєстрацію на веб-порталі.
______________________________________________________________________

Щодо звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування

1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року № 909-VIIІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (далі – Закон № 909), яким, зокрема, внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі – Закон № 2464).

Так, підпунктом 4 пункту 2 розділу ІI "Прикінцеві положення" Закону № 909 внесено зміни до статей 7 та 8 Закону № 2464.

Відповідно до внесених змін єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, зазначених у статті 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 % визначеної статтею 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску (частина п'ята статті 8 Закону № 2464).

ОФІЦІЙНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

     Сьогодення неможливо уявити без досягнень науково-технічного прогресу. В свою чергу, органи Пенсійного фонду України намагаються зробити обслуговування пенсіонерів, роботодавців та громадян більш якісним, оперативним та функціональним. З цією метою з 1 жовтня 2012 року розпочав роботу веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Його адреса: http://portal.pfu.gov.ua.
     Головна відмінність новоствореного веб-порталу електронних послуг від офіційних сайтів Пенсійного фонду України та його територіальних управлінь полягає в тому, що зазначені сайти містять повну інформацію про пенсійну систему в цілому та про органи Фонду, зокрема, висвітлюють їх діяльність, структуру, законодавчу базу. Однак інформація про платників і застрахованих осіб, яка міститься в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, про збір і облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на сайтах відсутня. І це правильно, адже ця інформація є конфіденційною і отримати її громадянин може, лише звернувшись особисто до територіального управління Пенсійного фонду. Тепер це можна робити і в електронному режимі – через Інтернет.
     Саме з цією метою, а також для того, щоб громадяни мали доступ до іншої довідкової інформації, було створено веб-портал Пенсійного фонду, який надає користувачам електронні послуги на сучасному технологічному рівні. Таке запровадження є вагомим кроком на шляху вдосконалення роботи із зверненнями громадян.
Веб-портал надає можливість отримання різнопланової інформації.
     Застрахована особа (працівник), яка зареєстрована на порталі, може отримувати щомісяця на свою електронну скриньку дані з системи персоніфікованого обліку. У них вказано, які роботодавці подавали звіт за цю особу, які суми заробітної плати були нараховані, які суми внеску перераховані з цієї заробітної плати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати тощо. Також вказується спеціальний стаж (за його наявності). Все це дає можливість контролювати свого роботодавця.
     Страхувальники (роботодавці), які зареєстровані на порталі, можуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків, контролювати надходження коштів, звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску та виникнення заборгованості з його сплати.
     Пенсіонери – користувачі порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати такі відомості з власної пенсійної справи: назва Закону України, згідно з яким призначено пенсію; вид пенсії; сума призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством; дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).
    Також веб-портал дає можливість: подати запит для підготовки різних довідок у паперовому вигляді, що видаються Пенсійним фондом, і потім лише з’явитись для отримання готової довідки – вам буде повідомлено час і місце, куди потрібно прийти; записатись на прийом до керівництва чи відповідальної особи і отримати відповідь з уточненням місця, дати та часу прийому; відправити скаргу до управління, на яку обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і перебуває на контролі.
    Тобто, створення веб-порталу – це ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян із Фондом, максимально наблизити наші послуги до людей.
    Веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту інформації. Щоб сторонні особи не змогли скористатися вашими даними, інформація надходитиме у такому вигляді, що за нею буде неможливо ідентифікувати особу, її неможливо скопіювати чи роздрукувати. Це теж зроблено з метою захисту персональних даних.
    Такий спосіб отримання інформації є безумовно зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду чи телефонний дзвінок (адже по телефону вам не нададуть конфіденційну інформацію). Всі послуги, надані веб-порталом, абсолютно безкоштовні.
    Як зареєструватися на веб-порталі ПФУ
    Для Вашої зручності процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена. Для реєстрації у якості користувача Веб-порталу ПФУ Вам необхідно виконати наступні кроки:
    З’ясувати, до якого територіального органу Пенсійного фонду України Вам необхідно звернутись для оформлення заяви.
    Прийти до Пенсійного фонду та оформити заяву, яку Ви можете оформити вдома, зайшовши на сайт : http://portal.pfu.gov.ua в розділ «Нормативні документи» і обравши необхідну форму заяви:
Для громадянина;  Для юридичної особи (страхувальника).
    Проте, у разі необхідності, фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні. З відповідною заявою Вам необхідно звернутися в територіальний підрозділ Пенсійного фонду за місцем пенсійного обліку та надати документ, який засвідчує особу.
    Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду.
    Після чого друкується розписка про одержання заяви особою або страхувальником, а також (важливо !!!) «реєстраційний код». Цей код необхідний Вам для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації! Завершити реєстрацію необхідно зайшовши на Веб-портал Пенсійного фонду в мережі Інтернет (http://portal.pfu.gov.ua) та обравши пункт меню «Реєстрація на порталі».
    Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних.
 На введену Вами адресу електронної пошти прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації.
    Після підтвердження Ви отримаєте повідомлення Веб-порталу про успішне закінчення реєстрації, після чого на Веб-порталі автоматично формується нова персональна сторінка користувача порталу. З неї і здійснюється доступ до персоніфікованих електронних послуг Пенсійного Фонду.
   Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на Веб-порталі «Вхід».
Запрошуємо Вас стати користувачем Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).
 

Робота на півставки. Особливості зарахування до страхового стажу

Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»: «Страховий стаж - це період, протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачено страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок». Розмір пенсії кожної особи визначають індивідуально, залежно від набутого нею страхового стажу, а що важливіше - від отримуваного нею заробітку, з якого було сплачено страхові внески.
Для обчислення пенсії враховують дохід за весь страховий стаж починаючи з липня 2000 року. На бажання пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами до 2016 року або якщо страховий стаж починаючи з липня 2000-го є меншим за 60 місяців, для обчислення пенсії також враховують заробітну плату за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до цієї дати.
Органи Пенсійного фонду обчислюють страховий стаж за даними системи персоніфікованого обліку, а за періоди роботи до її запровадження (до 01.01.2004 р.) - на підставі документів і в порядку, визначеному в законодавстві, що діяло до набуття чинності згаданого закону.
Заведено обчислювати страховий стаж у місяцях. Неповний місяць роботи (якщо особа підлягала загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню або добровільно брала участь у пенсійному страхуванні), зараховують у страховий стаж як повний за умови, що сума сплачених за нього страхових внесків не менша за мінімальний страховий внесок. Мінімальний страховий внесок — це добуток мінімального розміру зарплати та ставки внеску, встановленого на місяць, за який нараховують заробітну плату. Якщо ж сума, з якої сплачено внески, менша за мінімальну, то цей період також може бути зараховано в страховий стаж як повний місяць за умови здійснення відповідної доплати. Якщо ж таку доплату не здійснено, то в страховий стаж зараховують період, визначений за кожний місяць сплати страхових внесків за формулою:
ТП = Св : В, де
ТП — тривалість періоду, який зараховують у страховий стаж (визначають в місяцях);
Св — сума фактично сплачених страхових внесків за відповідний місяць;
В — мінімальний страховий внесок у відповідному місяці.
Приклад: звертався відвідувач до територіального органу ПФУ. Він працював на 0,5 посадового окладу із 01.01.2014 р. по 31.03.2014-го. Згідно з даними системи персоніфікованого обліку, за січень 2014 року для розрахунку пенсії визначено страховий стаж — 16 днів, за лютий — 24 дні, за березень — 18 днів. Таким чином, страховий стаж та заробітну плату йому буде зараховано пропорційно до сплачених страхових внесків (за січень — 16 днів, за лютий — 24 дні, а за березень — 18 днів).

ЩОДО ЗАРАХУВАННЯ ДО СТРАХОВОГО СТАЖУ ПЕРІОДІВ ПЕРЕБУВАННЯ В ЦЕНТРІ ЗАЙНЯТОСТІ


Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон), з 01.01.2004 року страховий стаж – це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
У страховий стаж зараховують період, упродовж якого особа, яка підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримувала допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації.
Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005р. № 22-1 (зі змінами) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005р. за № 1566/11846 передбачено, що період отримання допомоги по безробіттю підтверджується до 01.01.2010 р. на підставі записів у трудовій книжці, а починаючи з 01.10.2010 р. – довідкою із бази даних реєстру застрахованих осіб за інформацією відділу персоніфікованого обліку.


Світлана Шпакова,
начальник відділу з призначення пенсій
 

ЩОДО ФУНКЦІОНУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ КІОСКІВ На виконання вимог Закону України від 01.06.2010 №2297 “Про захист персональних даних”, Закону України від 05.07.1994 №80 “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2006 №373 “Про затвердження Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах”, інших нормативно-правових актів у сфері технічного захисту інформації, надання інформації щодо індивідуальних персональних даних застрахованих осіб та пенсійних виплат через мережу інформаційних кіосків припинено.
Аналогічну за змістом інформацію можна отримувати через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, який на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.06.2012 № 401 “Про доступ до послуг у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування” з 1 жовтня 2012 року присутній в мережі Інтернет.
Звертаємо вашу увагу на те, що Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) призначений для надання можливості громадянам України - зареєстрованим користувачам цього Веб-порталу отримувати виписку із системи персоніфікованого обліку або пенсійної справи, а також записатись на прийом, надіслати запит на підготовку паперових документів, подати скаргу або звернення до територіального органу Пенсійного фонду України.
Для реєстрації на Веб-порталі необхідно:
1. Прийти до територіального управління Пенсійного фонду й оформити заяву. Фізичній особі треба мати при собі паспорт та ідентифікаційний код, юридичній – документ, що посвідчує її належність до організації (заяву в управління Фонду можна принести й уже заповнену – на веб-порталі викладено її зразок, який треба лише роздрукувати і внести потрібні дані). Вам дадуть розписку про одержання заяви, а також реєстраційний код, який потрібний для реєстрації на веб-порталі.
2.Зайти на веб-портал ПФУ за адресою: portal.pfu.gov.ua, вибрати пункт меню «Реєстрація на порталі», заповнити реєстраційну форму, використовуючи реєстраційний код.
3. На електронну адресу, яку ви вказали, надійде лист, потрібний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження ви отримаєте повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації і можливість отримання послуг в електронному вигляді.

Григорій Пономаренко,
начальник відділу інформаційних систем
та програмного забезпечення

Внесення змін до Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” N 400/97-ВР від 26.06.1997 р. Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” N 71-VIII від 28.12.2014 р.

І. Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів
Платники збору – фізичні особи та суб'єкти господарювання, які подають ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю.
Змінено порядок сплати та звітування при проведенні даних господарських операцій.
Сплата збору на обов'язкове державне пенсійне страхування відбувається при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, поданих фізичними особами та суб'єктами господарювання, у безготівковій та/або готівковій формі.
Казенні підприємства пробірного контролю подають до 20 числа місяця, що настає за звітним, до органів Пенсійного фонду України звіт про нарахування (утримання) та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні клеймування виробів державним пробірним клеймом.
Об'єкт оподаткування– вартість основного дорогоцінного металу.
Ставка збору – 10 % від об'єкта оподаткування.

ІІ Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування при набутті права власності на легкові автомобілі
Платники збору– підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні в підрозділах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України, шляхом:
- купівлі легкових автомобілів, у тому числі у виробників або торгівельних організацій (крім випадків забезпечення автомобілями інвалідів згідно із законодавством);
- міни;
- дарування (безоплатної передачі);
- успадкування (крім випадків успадкування легкового автомобіля відповідно до закону);
- з інших підстав, передбачених законодавством.
Об'єкт оподаткування– вартість легкового автомобіля.
Ставки збору:
3%- якщо вартість об’єкту оподаткування не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму;
4%- якщо вартість об’єкту оподаткування перевищує 165, але не перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму;
5%- якщо вартість об’єкту оподаткування перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму.
Для розрахунку вартості легкового автомобіля використовується прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений законом на 1 січня звітного року ( з 1 січня 2015 року – це 1218 грн.).

ІІІ. Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з купівлі-продажу нерухомого майна.
Платники збору – підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше.
Об'єкт оподаткування– вартість нерухомого майна, зазначена в договорі купівлі-продажу такого майна.
Ставка збору– 1% від об'єкта оподаткування.

ІУ. Збір з операцій з купівлі іноземної валюти в готівковій формі
Платниками збору визначено фізичних осіб, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти в готівковій формі (крім фізичних осіб, що здійснюють операції з купівлі іноземної валюти для погашення кредитів).
Зазначені платники сплачують збір у розмірі 2 відсотки від суми операції з купівлі іноземної валюти в готівковій формі. Організацію і контроль за сплатою (утриманням) зазначеного збору здійснює Національний банк України.
Звіт про нарахування (утримання) та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні операцій з купівлі іноземної валюти в готівковій формі банки подаватимуть до 20 числа місяця, що настає за звітним, до органів Пенсійного фонду України у порядку та за формою, визначеними Кабінетом Міністрів України.


Ірина Слюсар,
начальник відділу надходження,
прогнозування платежів, обліку
застрахованих осіб та КПР
 

ПРОВЕДЕННЯ РОБОТИ ЩОДО РЕЄСТРАЦІЇ ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ НА ВЕБ – ПОРТАЛІ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ
06.10.2014 року в приміщенні Переяслав-Хмельницького центру професійно-технічної освіти на виробничій нараді викладачів представниками ПФУ в м. Переяславі-Хмельницькому та Переяслав-Хмельницькому районі Пономаренко Г.В. та Самійленко О.В. проведено роз’яснювальну роботу щодо залучення застрахованих осіб до реєстрації на WEB-порталі Песійного фонду України та щодо легалізації заробітної плати.
На нараді були присутні більше 60 осіб, яким було повідомлено, що з жовтня 2012 року для підвищення якості обслуговування громадян, своєчасного та доступного інформування про зміни в пенсійному законодавстві, було створено веб-портал Пенсійного фонду, за допомогою якого застраховані особи, які попередньо зареєструвались в базі даних веб-порталу, мають можливість щомісяця переглядати виписку із системи персоніфікованого обліку. Така виписка містить перелік страхувальників, які подавали щодо неї відомості в систему персоніфікації, вказано суму заробітку, з якої сплачено страхові внески, кількість днів для стажу, будуть відмітки про сплату пенсійного (єдиного) внеску; відомості про спеціальний (пільговий) стаж. Маючи на руках такі дані, працівник може легко контролювати, як його роботодавець сплачує за нього єдиний внесок, і в разі потреби звертатись до нього з претензіями.
Пенсіонери можуть регулярно діставати відомості з власної пенсійної справи, де вказано вид та суму призначеної пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, назву закону, згідно з яким призначено пенсію, тощо.
Інформація, яка стосується застрахованих осіб, зокрема й персональні дані, що містяться в Державному реєстрі, є конфіденційою і не підлягає розголошенню. Однак, підписуючи заяву про реєстрацію в системі надання електронних послуг, громадянин тим самим дає згоду на отримання такої інформації засобами веб-порталу відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Стороння людина не може скористатися даними, які дістає заявник: інформація надходитиме знеособлена – без зазначення прізвища, імені, по - батькові, реєстраційного номера облікової картки платника податків – фізичної особи або серії та номера паспорта. Таку інформацію не можна роздрукувати чи скопіювати.
Веб-портал - це довідкова інформація: від текстів законодавчих актів до графіку прийому громадян керівництвом Пенсійного фонду й адрес управлінь Фонду в областях. Громадяни й застраховані особи можуть довідатися, наприклад, про умови, порядок призначення, перерахунку та виплати пенсій, порядок одержання та використання свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування тощо. Наведено зразки бланків, заяв, інших документів, потрібних для взяття чи зняття з обліку, складання та подання звітності, призначення та перерахунку пенсій тощо. Їх можна буде роздрукувати й уже заповненими принести в управління Фонду.
Нарешті, кожен зареєстрований користувач може через портал подати запит у Фонд для підготовки йому довідок, інших документів у паперовому вигляді, домовитися про прийом керівника чи відповідальної особи в управління Фонду й навіть написати скаргу, на яку обов'язково в установлений законом термін йому прийде відповідь. Отже, з утворення веб-порталу зроблено ще один крок до спрощення спілкування громадян із Фондом, максимального наближення послуги до людей.
Щоб зареєструватися на веб-порталі, необхідно:
1. Прийти до територіального управління Пенсійного фонду і написати заяву. Фізичній особі мати паспорт та ідентифікаційний код, юридичній - документ, що посвідчує її належність до організації (заяву в управління Фонду можна принести й уже заповнену – на веб-порталі викладено її зразок, який треба лише роздрукувати і внести потрібні дані). Вам дадуть розписку про одержання заяви, а також реєстраційний код, який потрібний для реєстрації на веб-порталі.
2.Зайти на веб-портал ПФУ за адресою www.portal.pfu.gov.ua, вибрати пункт меню «Реєстрація на порталі», заповнити реєстраційну форму, використовуючи реєстраційний код.
3. На вашу електронну адресу надійде лист, який потрібен для підтвердження реєстрації. Після підтвердження ви отримаєте повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації і можливість отримання послуг в електронному вигляді.
Григорій Пономаренко,
начальник відділу інформаційних систем
та програмного забезпечення
 

РОБОТА - ЛЕГАЛЬНА, ЗАРПЛАТА – БЕЗ КОНВЕРТА

Управління Пенсійного фонду в м. Переяславі – Хмельницькому та Пере проводить комплексну роботу з легалізації заробітної плати в місті та районі. Робота здійснюється в кількох напрямках:
1. Керівники підприємств заслуховуються на комісіях з питань погашення заборгованості та легалізації виплати заробітної плати міста та району;
2. Проводяться зустрічі у трудових колективах підприємств, на яких працівники управління на конкретних випадках роз’яснюють людям, як міцно пов’язані їхні зарплати з майбутньою пенсією та переваги отримання офіційної зарплати порівняно з тіньовою.
Результати проведеної роботи відчутні. Якщо за даними місячних звітів платників до управління ПФУ за липень 2013 року заробітну плату на рівні або менше мінімальної нараховували 902 працівникам , що становить 6,60 % ( при середньообласному показнику - 9,19%), то за липень 2014 року заробітну плату на рівні або менше мінімальної нараховували 862 працівникам, що становить 6,25% ( при середньообласному показнику -7,66%) .
Робота з легалізації заробітної плати довгострокова. Необхідно ще зі шкільної парти привчати людей до думки, що пенсія - це підсумок всього трудового шляху, її треба заробити. Не треба бути байдужими до розміру своєї офіційної заробітної плати. Отримуючи заробітну плату в конверті, людина позбавляє себе достойної пенсії. При працевлаштуванні обов’язково неохідно поцікавитись, чи зареєстрований роботодавець у Пенсійному фонді, чи сплачує страхові внески. Можна звернутися до управління Пенсійного фонду і дізнатись, за який розмір заробітної плати та суму страхових внесків прозвітувався за вас роботодавець, адже ці дані будуть використані для призначення вашої пенсії.
З метою зменшення необхідності особистого відвідування і часу обслуговування, створено веб-портал Пенсійного фонду України, який почав роботу з 1 жовтня 2012 року. За допомогою Інтернету є можливість відстежити розмір нарахованої заробітної плати, з якої роботодавець робить відрахування єдиного внеску та проконтролювати правильність і регулярність таких нарахувань.
Тільки спільними зусиллями можливо підвищити рівень заробітних плат у регіоні та збільшити надходження до бюджету Пенсійного фонду.
Любов Максимець,
начальник відділу надходження,
прогнозування платежів та КПР

 

Веб-портал ПФУ
Одним з основних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України є підвищення якості обслуговування громадян. Зокрема, зменшення необхідності особистого відвідання і часу обслуговування, а також підвищення якості своєчасного та доступного інформування українців про зміни в пенсійному законодавстві, їхні права і обов”язки. З огляду на ці завдання, ухвалено урядове рішення (розпорядження Кабінету Міністрів України № 401 від 25 червня 2012року) про створення веб-порталу Пенсійного фонду України, який розпочав роботу з 1 жовтня 2012року.

Напрями функціонування веб-порталу різнопланові
Для застрахованої особи, яка попередньо зареєструвалась в базі даних веб-порталу, – це можливість отримувати щомісяця на свою електронну адресу виписку із системи персоніфікованого обліку. Така виписка містить перелік страхувальників, які подавали щодо неї відомості в систему персоніфікації, вказано суму заробітку, з якої сплачено страхові внески, кількість днів для стажу, будуть відмітки про сплату пенсійного (єдиного) внеску; відомості про спеціальний (пільговий) стаж. Маючи на руках такі дані, працівник може легко контролювати, як його роботодавець сплачує за нього єдиний внесок, і в разі потреби звертатись до нього з претензіями. Водночас і страхувальники, що також відтепер мають змогу отримувати виписки про стан розрахунків із Пенсійним фондом, бачитимуть, коли надійшли кошти у Фонд, чи не виникло заборгованості.
Пенсіонери можуть регулярно діставати відомості з власної пенсійної справи, де вказано вид та суму призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, назву закону, згідно з яким призначено пенсію, тощо.
Інформація, яка стосується застрахованих осіб, зокрема й персональні дані, що містяться в Державному реєстрі, є конфіденційою і не підлягає розголошенню. Однак, підписуючи заяву про реєстрацію в системі надання електронних послуг, громадянин тим самим дає згоду на отримання такої інформації засобами веб-порталу відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Стороння людина не може скористатися даними, які дістає заявник: інформація надходитиме знеособлена – без зазначення прізвища, імені, по батькові, реєстраційного номера облікової картки платника податків – фізичної особи або серії та номера паспорта. Таку інформацію не можна роздрукувати чи скопіювати.
Додаткові послуги
Насамперед це довідкова інформація: від текстів законодавчих актів до графіку прийому керівництва Пенсійного фонду й адрес управлінь Фонду в областях. Громадяни й застраховані особи можуть довідатися, наприклад, про умови, порядок призначення, перерахунку та виплати пенсій, порядок одержання та використання свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування тощо. Наведено зразки бланків, заяв, інших документів, потрібних для взяття чи зняття з обліку, складення та подання звітності, призначення та перерахунку пенсій тощо. Їх можна буде роздрукувати й уже заповненими принести в управління Фонду.
Нарешті, кожен зареєстрований користувач може через портал подати запит у Фонд для підготовки йому довідок, інших документів у паперовому вигляді, домовитися про прийом керівника чи відповідальної особи в управління Фонду й навіть написати скаргу, на яку обов'язково в установлений законом термін йому прийде відповідь. Отже, з утворення веб-порталу зроблено ще один крок до спрощення спілкування громадян із Фондом, максимального наближення послуги до людей.
Як зареєструватися на веб-порталі
1. Прийдіть до територіального управління Пенсійного фонду й оформіть заяву. Фізичній особі треба мати при собі паспорт та ідентифікаційний код, юридичній – документ, що посвідчує її належність до організації. (Заяву в управління Фонду можна принести й уже заповнену – на веб-порталі викладено її зразок, який треба лише роздрукувати і внести потрібні дані). Вам дадуть розписку про одержання заяви, а також реєстраційний код, який потрібний для реєстрації на веб-порталі.
2.Зайдіть на веб-портал ПФУ за адресою www.portal.pfu.gov.ua, виберіть пункт меню «Реєстрація на порталі», заповніть реєстраційну форму, використовуючи реєстраційний код.
3. На електронну адресу, яку ви вказали, надійде лист, потрібний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження ви отримаєте повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації і можливість отримання послуг в електронному вигляді.

 

Начальник відділу ІС та ПЗ Г.В.Пономаренко
 

Потурбуйтесь про забезпечену старість вже сьогодні

Звертаємось до найманих працівників, які працюють у приватних структурах. Не будьте байдужими до розміру своєї офіційної заробітної плати. Отримуючи заробітну плату в конверті, ви позбавляєте себе достойної пенсії. При працевлаштуванні обов’язково поцікавтесь, чи офіційно зареєстрований ваш роботодавець, чи сплачує єдиний внесок.
Нині діюче законодавство надає право працівникам вимагати від роботодавця сплати єдиного внеску навіть у судовому порядку. Якщо Вас цікавить, чи сплачує роботодавець внески, звертайтесь до управління Пенсійного фонду і дізнайтесь, за який розмір заробітної плати та суму єдиного внеску прозвітувався за вас ваш роботодавець, адже ці дані будуть використані для призначення вашої пенсії.
Не сплачуючи кошти до Пенсійного фонду, керівники підприємств та фізичні особи з найманою працею ставлять під загрозу пенсійне забезпечення своїх працівників, оскільки цей період їх роботи просто не буде зарахований до страхового стажу, а отримана зарплата не враховуватиметься при визначенні розміру пенсії.
Телефон для довідок 5-45-67.


Любов Максимець,
начальник відділу надходження,
прогнозування платежів,
обліку застрахованих осіб та КПР



 

 Добровільне страхування

Згідно із ст.24 Закону України ”Про загальообов”язкове державне пенсійне страхування” до страхового стажу, що враховується при призначенні пенсії, зараховуються лише ті періоди, за які сплачено внески до Пенсійного фонду.
Тому, якщо людина певні періоди свого життя, починаючи з 1 січня 2004 року не сплачувала страхові внески, єдиною можливістю для неї включити ці періоди до страхового стажу є добровільне страхування.
Мають право на добровільну участь у пенсійній системі:
- особи, які досягли16-річного віку та не підлягають загальнообов”язковому державному пенсійному страхуванню та не є пенсіонерами;
- громадяни України, які постійно проживають або працюють за межами України;
- іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють на території України;
- студенти.
Для цього необхідно звернутись до управління Пенсійного фонду та подати необхідні документи:
- заяву на добровільну участь;
Завірені копії таких документів:
- довідку про присвоєння ідентифікаційного номера;
- трудової книжки;
- документа, що посвідчує особу.
Договір набуває чинності з моменту його підписання.
Страхові внески Ви можете сплатити одноразово за попередні періоди, але не раніше 01.01.2004. Термін добровільної участі не може бути меншим одного року.
Добровільне страхування дозволить зберегти повний страховий стаж та збільшити майбутній розмір пенсії.
Більш детальну інформацію Вам нададуть в управлінні Пенсійного фонду в м. Переяславі-Хмельницькому та Переяслав-Хмельницькому районі.
Телефон для довідок 5-15-53.


Любов Максимець,
начальник відділу обліку
надходження платежів


Надання адміністративних послуг
Відповідно до ст. 6,8 Закону України «Про адміністративні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 року № 44 «Про затвердження вимог до підготовки технологічної картки адміністративної послуги», на виконання наказу Пенсійного фонду України від 18.03.2013 року № 32 «Про реалізацію Закону України «Про адміністративні послуги», наказу головного управління Пенсійного фонду України у Київській області від 26.03.2013 року № 39, Меморандуму про взаємне співробітництво у сфері спрощення процедури надання послуг структурними підрозділами головного управління Пенсійного фонду України у Київській області через Центри поштового зв’язку Київської обласної дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» від 17.05.2013 року, управління Пенсійного фонду України в м. Переяславі – Хмельницькому та Переяслав – Хмельницькому районі надає через ЦПЗ № 8 м. Яготин адміністративні послуги, а саме:
- інформаційні картки адміністративних послуг із здійснення видачі пенсійного посвідчення та свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- зразки анкет відомостей про пенсіонера;
- перелік документів, необхідних для призначення пенсії,
- зразки заяв про надання довідки про розмір пенсії;
- зразки заяв про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- зразки заяв про надання відомостей, внесених до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- зразки заяв про реєстрацію громадянина у системі надання послуг в електронному вигляді.
З метою доступності та оперативності, своєчасності та зручності, такі послуги надаються управлінням Пенсійного фонду споживачам через поштові відділення безоплатно.


Порядок отримання страхових свідоцтв про загальнообов′язкове державне соціальне страхування

Страхове свідоцтво є одним для всіх видів загальнообов′язкового державного соціального страхування документом, що підтверджує право застрахованої особи на одержання послуг та матеріального забезпечення за загальнообов′язковим державним соціальним страхуванням у разі виникнення страхового випадку (досягнення пенсійного віку, хвороби, одержання субсидій або інших державних виплат та допомог).
В управлінні ПФУ в м. Переяславі – Хмельницькому та Переяслав – Хмельницькому районі облаштовано інформаційний кіоск, в якому по страховому свідоцтву застрахована особа може визначити страховий стаж, розміри заробітку, які в подальшому будуть враховуватись для розрахунку пенсійних виплат.
Відповідно до Порядку видачі свідоцтва про загальнообов′язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою КМУ від 22.08.2000 № 1306, для отримання свідоцтва потрібно заповнити анкету застрахованої особи, яка заповнюється та підписується особисто  відповідно до наданого роботодавцем зразка, протягом двох тижнів перевіряється, засвідчується підписом та печаткою роботодавця та подається ним до органу Пенсійного фонду, де його зареєстровано як платника єдиного внеску.
Особи, які забезпечують себе роботою самостійно (особи, які займаються підприємницькою, адвокатською, нотаріальною, творчою та іншою діяльністю, пов′язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, в тому числі члени творчих спілок, творчі працівники, які не є членами творчих спілок), особи, які добровільно сплачують внески , а також громадяни України, які працюють за межами України і не застраховані в системі соціального страхування країни, де вони перебувають, подають анкету до органів Пенсійного фонду за постійним місцем проживання самостійно одночасно з реєстрацією в ньому як платника внесків.
Для проведення реєстрації застрахованих осіб та видачі їм страхових свідоцтв, відомості про таких осіб подаються роботодавцями та особами, зазначеними в п.2. Порядку  в терміни, визначені Пенсійним фондом.
Особи, які не працюють, проходять реєстрацію та одержують страхове свідоцтво в органах Пенсійного фонду за місцем проживання самостійно.
Виготовлення страхових свідоцтв здійснюється безкоштовно.
За довідками звертатися до управління Пенсійного фонду України в м. Переяславі-Хмельницькому та Переяслав-Хмельницькому районі за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Б. Хмельницького, 28-а, тел. 5-26-88, 5-53-24
 
 
                                                                  Тетяна Бугай,

начальник відділу ПО ІС та М