Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна


- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано:
- органам місцевого самоврядування та держадміністраціям;
- нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної дії);
- акредитованим Мін’юстом банківським установам;
- держвиконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно).

Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:
- створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації;
- запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань;
- запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації;
- заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором.

Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам:
- уводяться механізми, які скоротять кількість відмов у держреєстрації майна та обтяжень;
- уніфікуються процедури реєстрації юросіб, громадських формувань та фізосіб-підприємців;
- скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу;
- буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом;
- створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів держвлади та інших юросіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо);
- скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінзвітності;
- забезпечено перехід на електронну форму документів;
- створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Буде створено надійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації:
- нормативно-методичне регулювання порядку державної реєстрації Мін'юстом;
- дворівневе адміністративне оскарження рішень державних реєстраторів;
- дієві механізми реагування у разі виявлення порушень.