Як виправити помилку у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних


Виправлення помилки в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється методом ”сторно” за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки. Це визначено п. 1 розд. І Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 958, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.10.2014 за № 1228/26005 (далі – Порядок).
Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.
Пунктом 2 розд. V Порядку визначено, що при виправленні помилки методом ”сторно” до Реєстру одночасно вносяться два записи: помилковий запис зі знаком ”-” та правильний запис зі знаком ”+”.
Метод ”сторно” здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку:
- у графі 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису;
- графах 2 - 6 розділу I та/або графах 2 - 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються;
- у відповідних графах 7 - 16 розділу I та/або графах 9 - 21 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком ”+” чи ”-”.
При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера ”У” (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку робиться окремим рядком у рядку
”З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період” Реєстру.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.21).
Інформаційно-комункаційний сектор Переяслав-Хмельницької ОДПІ