ПРО ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСІБ, ЯКІ ПЕРЕМІЩУЮТЬСЯ З РАЙОНІВ ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ


У зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України щодо здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованих територій України та районів проведення антитерористичної операції, прийом заяв про призначення пенсій, переведення пенсійних справ, виплати допомоги на поховання, недоотриманої пенсії від осіб, місце проживання яких зареєстровано в цих районах, проводиться за місцем перебування таких осіб відповідно до порядку, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 509 від 01.10.2014 року, що підтверджується довідкою, копія якої залишається в органах Пенсійного фонду України.
Довідка є документом, який видається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території або району проведення антитерористичної операції.
Для отримання довідки повнолітня особа, яка переміщується, звертається особисто або через законного представника із заявою про взяття на облік до міського або районного управління соціального захисту населення.
Разом із заявою про взяття на облік особа, яка переміщується, пред’являє:
- паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу;
- іноземець або особа без громадянства – паспортний документ, посвідку на постійне проживання або інший документ, що посвідчує особу.
У разі подання заяви законним представникам особа, яка переміщується, додатково пред’являє:
- документ, що посвідчує особу законного представника;
- документ, що підтверджує повноваження особи, як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).
У разі зміни місця тимчасового перебування заявник звертається за видачею довідки до іншого уповноваженого органу, а раніше видана довідка вилучається.
У разі втрати або псування довідки уповноважений орган замість неї видає дублікат на підставі заяви особи, якій видавалась довідка.
З метою обліку осіб, які переміщуються, уповноважений орган веде єдину інформаційну базу даних про взяття на облік осіб.
Для осіб, місце проживання яких зареєстровано на території проведення антитерористичної операції та яким уже проводиться виплата пенсій за фактичним місцем проживання або які вже подали заяви до управління, інформація про реєстрацію як переміщеної особи з району проведення антитерористичної операції буде проставлена на підставі інформації єдиного державного реєстру тимчасово переміщених осіб.
За бажання пенсіонер може надати таку довідку самостійно. Військові пенсіонери у всіх випадках подають такі довідки самостійно, в т.ч. через територіальні органи Пенсійного фонду.


Любов Лаврик,
заступник начальника управління