З метою створення комфортних умов ведення бізнесу Міністерство доходів і зборів України впровадило електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» в підсистемі якого передбачено режим «Ведення Книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді та формування податкової декларації».
Тож, фізичні особи – підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, за власним бажанням можуть вести Книгу обліку доходів та витрат (далі - Книга) в електронній формі.
Тобто, зазначені фізичні особи – підприємці у разі обрання за власним бажанням ведення Книги в електронній формі, зобов’язані звернутись до територіального органу Міндоходів за місцем обліку для укладення договору на отримання посиленого сертифікату відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів ІДД Міндоходів.
За допомогою електронного ключа у сервісі «Електронний кабінет платника податків» підприємець формує заяву на отримання Книги і надсилає її до контролюючого органу за місцем реєстрації засобами електронного зв’язку.
В свою чергу, територіальний орган Міндоходів за місцем податкового обліку фізичної особи - підприємця реєструє заяву на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів надсилає повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.
Після отримання повідомлення про реєстрацію Книги фізична особа – підприємець здійснює операції з її ведення відповідно до Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які проводять незалежну професійну діяльність, який затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481. При цьому, записи в електронній Книзі ведуться за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
ГУ Міндоходів у Київській області