Інформація для внутрішньо переміщених осіб


Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?
Перше, що необхідно зробити, стати на облік як внутрішньо переміщена особа в місцевому управлінні соціального захисту населення за місцем перебування та отримати відповідну довідку.
Друге - після отримання довідки для продовження виплати пенсії за новим місцем проживання, необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер зареєстрований як внутрішньо переміщена особа та фактично перебуває(проживає).


До органу Пенсійного фонду України внутрішньо переміщена особа має надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта, пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк».
Орган Пенсійного фонду України складає та направляє до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення списки осіб, які звернулись за призначенням (відновленням) пенсій для розгляду на Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утворених районними, районними у мм. Києві і Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі утворення) рад.
Орган Пенсійного фонду України призначає (відновлює) пенсію тільки на підставі рішення Комісії.

Якщо пенсіонер з 2014 року отримував пенсію на підконтрольній території, чи потрібно йому надати до управлінняПенсійного фонду довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи?

Такому пенсіонеру виплата пенсії проводилась до 01.02.2015 без надання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Для поновлення виплати пенсії, припиненої з 01.02.2015 у зв’язку з відсутністю реєстрації як внутрішньо переміщена особа, пенсіонер має обов’язково звернутись до територіального органу соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік внутрішньопереміщеної особи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509.

 

 


Як здійснюється виплата пенсій після прийняття рішення про їх відновлення або призначення ?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 № 615, уповноваженим банком, що здійснює виплату пенсій, призначених внутрішньо переміщеним особам, є АТ «Ощадбанк». Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється шляхом зарахування коштів на платіжну картку Ощадбанку, що видається пенсіонеру за умови надання ним відповідного пакету документів, в тому тчислі, що підтверджують особу та її статус, до відділення Ощадбанку за місцем реєстрації.
Внутрішньо переміщеним особам, які отримують пенсії через підприємства поштового зв’язку або установи інших банків, необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати до органу Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок.
Таку заяву можливо залишити у банку, співробітники якого передадуть її до органу Фонду.
Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2016 № 167 для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм соціальних виплат здійснюється емісія платіжних карток із зазначеннямна них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.
Для оформлення платіжної картки, яка є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі слід звернутись до управління Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку із документами, що посвідчують особу, довідкою про взяття на обліку внутрішньопереміщеної особи, фотокарткою та засвідчити в органі Фонду відповідну заяву.

Чи можливе переведення виплати пенсії на підконтрольну територію за зверненням родичів пенсіонера або за довіреністю?

Ні, заява про запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації).
Це передбачено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846.

 


Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фондуУкраїни на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції?

Якщо померлий пенсіонер на час смерті не перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України на підконтрольній території, виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, до якого звернулися особи, які мають право на отримання таких виплат відповідно до законодавства.
До заяви про виплату допомоги на поховання необхідно надати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, виданий територіальним органом Міністерства юстиції України у порядку, визначеному чинним законодавством щодо проведення державної реєстрації смерті, а також документи, що підтверджують статус заявника.


Як підтвердити переселенцям факт звільнення з роботи для виплати пенсії в повному об’ємі.
Особи, які переміщені з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, не завжди мають можливість надати трудову книжку з записами про звільнення з роботи у період проведення антитерористичної операції.
Для зазначених осіб статус «непрацюючий» можливо визначити на підставі особистої заяви довільної форми із зазначенням дати, з якої особа не працює, та пояснення обставин, у зв’язку з якими не може внести запис в трудову книжку чи надати оригінал трудової книжки. Орган Пенсійного фонду України перевіряє індивідуальні відомості про застраховану особу щодо наявності інформації про сплату страхових внесків, відсутність в Державному єдиному реєстрі інформації про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця.
У разі виявлення в подальшому факту роботи особи або інформації про іншу дату звільнення з роботи, утримання надміру виплачених сум пенсії вирішується відповідно до статті 50 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».