Автор:
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ
Кабінет Міністрів схвалив Концепцію Державної цільової програми створення та функціонування інформаційної системи надання адміністративних послуг на період до 2017 року. Відповідне розпорядження № 614-р Уряд прийняв 24 липня 2013 року.
На сучасному етапі розвитку України виникає потреба у створенні нових засад державного управління, що базуються на принципах відкритості та прозорості, з метою формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян та суб’єктів господарювання, насамперед у наданні адміністративних послуг.
Реалізація таких засад повинна здійснюватися шляхом створення інформаційної системи надання адміністративних послуг, забезпечення функціонування якої неможливе без упровадження інформаційних технологій у діяльність державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування.
Міжнародний досвід, зокрема Франції і Канади, свідчить, що застосування інформаційних технологій під час надання адміністративних послуг сприяє підвищенню рівня поінформованості громадськості про порядок та умови надання адміністративних послуг, а також надає можливість значно підвищити ефективність їх надання та створити зручні умови для одержувачів таких послуг.
Сучасний стан інформаційного забезпечення надання адміністративних послуг в Україні характеризується недостатнім використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій під час організації надання адміністративних послуг, значними витратами часу на проведення погоджувальних процедур з державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування для прийняття рішення щодо надання адміністративних послуг, відсутністю єдиного доступного та зручного для громадськості офіційного джерела інформації про адміністративні послуги, суб’єктів, порядок та умови їх надання, нормативно-правові акти, відповідно до яких надаються такі послуги.
Мета програми - створення доступних і зручних умов для реалізації та захисту прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб шляхом здійснення заходів із створення та функціонування системи електронної міжвідомчої взаємодії державних органів, Єдиного державного порталу адміністративних послуг, цілодобової Урядової телефонної довідки про адміністративні послуги.
Виконання Програми дасть змогу підвищити якість надання адміністративних послуг та рівень поінформованості про них суб’єктів звернень, зменшити фінансові та часові витрати суб’єктів звернень під час отримання адміністративних послуг, забезпечити інформаційну відкритість та прозорість діяльності суб’єктів надання адміністративних послуг, створити нові робочі місця. Строк виконання Програми – 2013 – 2017 роки.