Головні інструменти розвитку Київщини – модернізація, інвестиції, інновації


Автор: 
Прес-служба КОДА

 На Київщині впродовж двох років сформовано пріоритети влади: охорона здоров'я, освіта, агропромисловий комплекс, взаємини з бізнесом, інвестиційний і культурний розвиток, екологія, благоустрій територій, житлове будівництво. Ці позиції є «матрицею» для щоденних планів усіх районних адміністрацій. Про підсумки роботи в першому півріччі нинішнього року, завдання на перспективу, реалізацію реформ, розвиток села й виконання бюджету розповів учора під час прес-конференції голова Київської обласної державної адміністрації Анатолій Присяжнюк.

Вікторія Ляховець
регіональному співробітництву - Зелену вулицю

- Щойно завершилася зустріч із послом ФРН, під час якої вкотре переконався у важливості розвитку регіонального співробітництва, - зазначив у вступному слові Анатолій Присяжнюк. - Під час розмови порушували різноманітні питання - від демократичних перетворень у суспільстві до економічних досягнень, поліпшення інвестиційного клімату та пожвавлення двосторонніх відносин на рівні регіонів. Саме таку політику пропонує розвивати Президент України Віктор Янукович, не чекаючи вказівок згори, знаходити партнерів для розвитку краю.
Київщина не чекала на підказки, а самостійно працювала й працює в цьому напрямку, а тому має відповідні здобутки: наразі укладено понад 30 угод про співпрацю з різними регіонами.
Якщо говорити про фінансове підґрунтя для здійснення реформ, то вибудувано надійний фундамент: виконання обласного бюджету становить 102,1 відсотка, цього року вже створено 20 тисяч нових робочих місць. На 11 відсотків зросла середня заробітна плата, підвищилися і пенсії.
Проте реформи не можливі без підтримки народу, а вона не можлива без віри людей у необхідність перетворень, про які заявляє влада. Головне - не приховувати проблеми, труднощі, що нерідко виникають на шляху їхнього здійснення, а відкрито обговорювати це з громадою. Чиновників критикують за розпочаті реформи, і часто в цьому винні самі посадовці, які не донесли до людей суті реформ. Такі випадки були в Бориспільському, Києво-Святошинському, Тетіївському районах, коли доб­рі починання рубали на корені, а відсутність інформації лише загострювала проблеми. Водночас такі керівники сидять у кабінетах і очікують лише на допомогу з державного бюджету.
Якщо говорити про інвестиції, то вагомими кроками до їхнього залучення були інвестиційні форуми, численні зустрічі з делегаціями зарубіжних бізнесових структур. Як результат - інвестор уже знає дорогу в Україну.

А чи не залишаться поза процесом так звані депресивні райони - Іванківський і Поліський?
Нині віддалені території розвиваються, як і інші райони. Ще нещодавно місцеві мешканці не вірили, що влада відкриє друге дихання селам і селищам: нині тут упроваджують проекти Євросоюзу, будують електростанції й елеватори, потерпілий від Чорнобильської катастрофи регіон повертається до нормального життя.

Оптимізація - не закриття, а якість і доступність

У нас досить обережно ставляться до нововведень. Але змінювати систему медичної допомоги було необхідно. Люди повинні отримувати якісну медичну допомогу й мати до неї доступ.
Із початку року парк «швидких» поповнився 15 новими автомобілями, до кінця року плануємо придбати ще 80. За перше півріччя вдалося поновити діагностичне обладнання медзакладів на суму понад 100 мільйонів гривень, а загалом на матеріально-технічне забезпечення галузі з державного бюджету виділено 1,6 мільярда гривень.
Зважаючи на те, що в області є розвинута мережа медичних закладів і потужний кад­ровий потенціал, все це треба використовувати з максимальною віддачею.

В освіті теж є болюча тема - оптимізація малокомплектних шкіл...
Найболючіша тема - не оптимізація шкіл, а якість освіти в закладах, де навчаються 3-5 учнів. Із таким рівнем підготовки дітям потім важко конкурувати з випускниками повноцінних шкіл.
Підвищення рівня освітніх послуг, реорганізація неефективних навчальних закладів - це принципові позиції обласної влади. Не можна викидати гроші на вітер там, де немає якості освіти.
Але ви ж знаєте, що рішення про закриття малокомплектних шкіл ухвалюється лише за згодою громади. У цьому питанні ми не повинні диктувати свою волю.
Із невеликих сіл до сучасних шкіл дітей повинен підвозити автобус. Лише торік їх закупили понад сто.

Які досягнення й проблеми маємо в дошкільній освіті?
Наше завдання - ліквідувати черги до дитячих садків і охопити всіх дітей відповідного віку дошкільною освітою. Тому в кожному районі необхідно не лише відкривати нові дитсадки, а й збільшувати кількість груп.

Без опіки й піклування в області не залишаються й діти-сироти?
На Київщині успішно працюють 54 будинки сімейного типу - ми виконали обіцяне. Але не зупиняємося і йдемо далі: наразі вирішили відкрити ще 20 таких закладів у Бориспільському, Васильківському, Білоцерківському, Рокитнянському районах.

про хліб і відзначення 1025-річчя хрещення Русі...

В області утримуються ціни на соціальні сорти хліба. Як це вдається?
Ще нещодавно я стукав у різні двері, аби домовитися про постачання соціальних сортів хліба до всіх населених пунктів області. З відкриттям найпотужнішого в Європі заводу, що у Васильківському районі, ця проблема вирішилася назавжди: 500 міні-магазинів поступово починають працювати в містах і селах області. Створено п'ять тисяч робочих місць. Маю ще одну приємну новину: восени запрацює друга лінія на підприємстві, і 300 тонн хліба щодоби доставлятимуть до торговельної мережі області.

Ще є час, аби підготуватися до святкування річниці хрещення Русі та світових перегонів із Формули 1 на воді. Що треба зробити?
Створено робочі групи, що дбають про порядок і благоустрій. Тривають ремонти доріг. Заплановано ряд заходів у районних центрах, містах і селах. Також спільні урочистості в рамках святкування хрещення Русі проведемо з Київською міською державною адміністрацією.
Перед початком водно-моторних перегонів відбудуться святковий концерт, фестиваль байкерів, а після завершення чемпіонату - очікуйте на змагання найсильніших людей із 15 країн світу.

А як реагуєте на чергове намагання депутатів Київради щодо приєднання деяких територій області до столиці?
Треба діяти в правовому полі й відкинути всі політичні спекуляції навколо цього. Усім зрозуміло, що одного бажання кількох депутатів міської ради замало для того, аби, скажімо, приєднати до Києва Париж. Тут потрібно проблему перетворити на поштовх для спільного розвитку області і столиці.